פרסומות = תוכן ( בכך שאנו קוראים רק מה שמעניין אותנו )

לקוח אמר שהוא לא מאמין בפרסום מודעות ופרסומות ושאף אחד לא קורא את זה
הוא רוצה עבודה באינטרנט, פייסבוק אתרים ששייכים לנושא שלו וכאלה - שם הוא כן חושב שכדאי לשים פרסומות.

(נניח לרגע לסיבת העלות הכספית.)
פעם גם אני חשבתי ככה - שלא צריך את כל המודעות האלו על אוטובוסים, בשלטי חוץ ובעיתונים. שאין להם ממש משמעות, גם היום אני רואה שבאופן חלקי זה נכון. 
נכון, למשל, כמו תוכן רגיל בעיתון. בתוך עיתון רגיל ישנם חדשות ומוספי ספורט, אופנה, בריאות וכלכלה - האם הקורא עובר על כל המדורים או שמא עובר על חלק מהם? ואם יש לו זמן והוא משועמם - והוא באמת עובר על הכל - בוודאי שהוא מעיין בחלקים מסוימים יותר מאשר בחלקים אחרים. 
בוואינט יש עשרות מדורים - יהדות, תזונה, רכב, ספורט, בידור, תרבות, קניות, דעות. ובתוך המדורים ישנם תת מדורים, ובתוך התת מדורים תת-תתי מדורים וכן הלאה.

ככה גם פרסומות.
אם יש לנו צורך בשואב אבק ונראה תמונה של שואב אבק נעצור לרגע ונבחן את השואב אבק. אם אתה צרכן נבון שפרסומות "לא משפיעות" עליו - אתה גם תברר באינטרנט או בקרב חברים על המוצר שראית בפרסומת (- בגלל שראית אותו בפרסומת). אם אתה תקנה את המוצר הזה בסופו של דבר אז זה מפני ששאלת את החברים שלך (על המוצר שראית בפרסומת).
אם תמשיך לחשוב על עצמך כמי שאינו מושפע מפרסומות אז סלח לי אבל אתה די עובד על עצמך 

פרסום עובד, גם פרסום מסורתי באוטובוסים ובעיתונים. סטטיסטיקות עולות ויורדות, ישנם נתונים של שינויים, בסדר. אך הכלל הוא מאוד פשוט. ברגע שמפרסמים מסר והוא מגיע לידי מישהו שהמסר אקטואלי עבורו - המסר עובד.
אם מישהו חושב על פסיכומטרי והוא רואה שלט חוצות של מפרסם - אותו מפרסם יהיה ברשימת 'בירור מחירים' של אותו מישהו.
אם מישהו מחפש חוג ג'ודו ויש דף איי4 מודבק על תחנת אוטובוס -  אז הוא יברר שם והוא יניח שזה גם יהיה זול.
אם מישהו רואה סרטון וידאו על ממתק - הסיכויים טובים שבשלב כלשהו בקרוב הדבר הזה ייכנס אליו לפה.
אם מישהו מחפש מקום להתנדב בו והוא יראה מודעה בעיתון שמגייסת מתנדבים אז הוא יכנס לאתר לברר.

אם משהו מעניין מישהו והוא רואה פתאום מישהו אחר שמדבר על אותו משהו אז הוא יתעניין.
פרסום בא ליצור את הקשרים הללו, לא למכור את המוצר - זו העבודה של המפרסם. לעיתים הפרסום לכשעצמו כל כך טוב והמוצר גם הוא מעולה שלא נשארת יותר מידי עבודה מלבד לסגור מכירה או מה שלא תהיה מטרת הפרסום. 



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

להורדה: 100 כללים למעצב הגרפי המתחיל

סקיצות חד פעמיות