סקיצות חד פעמיות

אפשר לדבר עד מחר על קריאייטיביות וחשיבה שיוצאת, נכנסת או עוברת דרך הקופסא או נמצאת בקופסא ביקום מקביל. בסופו של דבר המעצב נמדד במספר הסקיצות האיכותיות והיחודיות שהוא יכול להפיק עבור פרוייקט. כך אפשר לדרג בסדר עולה מעצבים - לפי כמויות הסקיצות היחודיות שביכולתם ליצור.
3 - אחלה.
6 - מעולה.
17 - תותח.
ה"1" - גאון...


ישנם שיטות לעקוף את נושא כמות סקיצות. משרדים, למשל, יפנו פרוייקט למספר מעצבים, ואף פרילאנסרים, על מנת להשיג מגוון במהירות. יש שמפתחים סגנון מובהק, כזה שבא לידי ביטוי לאורך כל תיק העבודות, כך שהלקוח יכול לצפות במידה כולשהי לסגנון העיצוב שיתקבל.

אחד התרגילים הזכורים מן הלימודים היה לקחת כלי נגינה ואז לאיירו 10 פעמים בצורות שונות. בקווי מיתאר. בנקודות. בקווים. בדגימת צורות עיקריות. כשסיימנו את המטלה התבקשנו לעשות עוד 40. כשהגענו לחמישים קיבלנו שיעורי בית: להגיע ל200 איורים. בשלב הראשון - מההה?! ובשיעור הבא לכולם היו 200.
התרגיל מלמד שצריך להרים את הרף. שזה אפשרי. זה לא בהכרח קל, תלוי למי. והמשתנה המשפיע ביותר מתנדנד בקביעות בין התמדה להזמן, לא הכישרון.

בעולם הפרסום מוכר רצונם של אנשי השיווק לגוון, לשנות, לחדש. שהמיתוג ישאר ובה בעת שהכל יהיה שונה. המסר. צורת ההבעה. ואפילו העיצוב, איכשהו, כך שהדבר לא יפגע במיתוג. אז רואים תופעה מעניינת, יש מעצבים שמתקשים ויש שמצליחים. אחד הלקוחות שבאופן עיקבי ומידי עונה עושה זאת, שוב ושוב, הוא "סטודיו סי". מסרים שונים, עיצוב שונה, תמיד במסגרת המיתוג פלוס-מינוס, תמיד סביב אותו מסר כללי, תמיד מניע לעבר אותה פעולה.

מעורר קנאה לעבוד עם אנשי קריאייטיב בעלי יכולת לספק סקיצות איכותיות אחת אחרי השניה. לסיים אחת ולהמשיך אל הבאה. לחדש שוב ושוב. בלי להגיד "זה הכי טוב", "זה מושלם", בצורה כזו שתנעל אותם. זה מעולה, זה מושלם, יאללה נעשה עוד אחת ברמה זו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

להורדה: 100 כללים למעצב הגרפי המתחיל