תוכן (שיווקי) ברשת. לא מה שחשבתם..

כלל לחיים: כשכולם מדברים בשבח משהו - אז פשוט לחדד חושים ולשים לב. טרנדים לא בהכרח מצדיקים את היותם טרנד. הם יכולים להלהיב או לסקרן, הם אפילו יכולים להיות אמיתיים בגרעינם אך מעבר לכך, לך תדע.. איך אנשים ישכפלו את הטרנד, כיצד יפעלו בעקבותיו, אילו גורמים יאמצו ממנו. מי יודע.

תוכן שיווקי הוכתר כ"מלך".
Content is king.
כנסים, דוברים, מאמרים, הסברים, טורים, בלוגים. כל כך הרבה על כמה שתוכן הוא הדרך הנכונה לשווק. מנועי חיפוש שמדרגים תוכן, אנשים שנחשפים לתוכן. המון פרסומות עצמיות על הדרך בה הזה וההוא מייצרים תוכן מנצח, יעיל, ובעיקר - מגדיל מכירות. כתיבה, הפקה, הדרכה, הקלטה ויהי מה.

במהלך הזמן יצא לי לשכתב קצת תכנים, בין היתר תכנים שיווקיים. לא כמות היסטרית, ובכל זאת, יצא. מעצב גרפי ומאייר שכותב על חוג אומנות. מעצב גרפי ומאייר שכותב על תזונה. מעצב גרפי ומאייר שכותב על הסעדה. מעצב גרפי ומאייר שכותב על אינסטלציה. על התנדבות בעמותה. על ריצוף.
יתרה על כך, יצא לפגוש כותבים - שכל הכשרתם היא כתיבה - הכותבים על ביטוח, רכב, הימורים, תנועות נוער, חינוך, אלקטרוניקה, בתי חולים, חוגים ואפשר להמשיך עד לייצור מקלות אכילה. בעצם מרבית התוכן שאתם פוגשים לא נכתב על ידי בעלי מקצוע. פסיכולוגים לא כותבים על אריזות צעצועים את הפוטנציאל הגלום בפיתוח המח. שפים לא מתארים את מסעדתם. מכונאים לא פורטים מאמרים מקצועיים על ייחודיות הרכב.
כותבים כותבים. הם קוראים קצת, מסכמים נקודות, במקרה הטוב נותנים לבעל מקצוע לבחון את הדברים, במקרה הרע נותנים לאיש שיווק להתרשם מהניסוח.

התוצאה למציאות בה מרבית התוכן לא מיוצר על ידי בעלי מקצוע מתחלקת לשתיים. באופן גס - אם הכותב חקר את הנושא היטב הרי שהוא מגיש בפנינו תמצית וחוסך מאיתנו את החיפוש. מנגד, אם הוא לא חקר היטב, אם אין לו שום היכרות עם הנושא באופן שיאפשר לו להעריך את המידע שהוא אוסף הרי שיוצג בפנינו תוכן שיראה לעילא אך טיבו לא ברור כלל.

בחור כותב על סדרת השפתונים החדשה.

בחורה כותבת בשבח תוספי תזונה לבודי-בילדרים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

להורדה: 100 כללים למעצב הגרפי המתחיל

סקיצות חד פעמיות