פתיחת בלוג: כיצד משמש הבלוג כאחד הכלים החזקים לשיווק עצמי.

ישבנו על קפה ודיברנו. בין הדברים הוא תיאר כיצד נכנס כעת לתחום מקצועי חדש.
אחרי שהוא גזר זמנים קדימה ותיאר מתי הוא יוכל להתחיל לעבוד הצעתי לו להתחיל כבר עכשיו לכתוב בלוג בנושא. משהו אישי, על רבדים וזויות בתחום המקצועי.
תראה בזה כלי שיווקי, תתחיל עכשיו והוא יתחיל לשמש אותך יותר ויותר ככל שהזמן יעבור. כעדות לידע, כתדמית, כפינה ביקום האינטרנטי אליה אנשים יגיעו ככל שתכתוב בנושא.



תהליך המכירה.
ובכן, למכירה יש תהליך.
כאשר אדם רוצה למכור מוצר או שירות די קל לרוץ היישר לנקודת הקצה - לרגע המכירה. לדמיין את הלקוח מעביר את התשלום עבור המה שזה לא יהיה.
אפשר שיהיה לו את תיק העבודות המושלם, המוצר הכי טוב, את הפתרון היחידי בעולם שגורם לך להצליח ב-"וואטאבר" מבלי שתצטרך לקום מהספה. אך אין קונים. האתר הכי מדהים - בלי מבקרים הוא שום דבר. תיק העבודות הכי מרשים - ללא לקוחות יהיה חסר משמעות. כעת השאלה היא איך מגיעים ללקוחות.

צעד אחורה - מתחילים לשווק.
תחילה, אדם מסוגל לעמוד על המדרכה ולנופף במוצריו לעובריו ושבים. לפרסם בכסף לקהל לא מזוהה על ידי מתווכים שונים. לדבר עם מי ומי באירועי מינגלינג עיסקיים וחברתיים, ועל זה הדרך.
לאחר מאמצים מפוזרים מתחילים - לנסות ליצור תדמית אמינה ומקצועית. זאת על ידי כתיבת מסרים, עיצוב ופרסום.

אז למה בלוג.
דווקא קבצי מאמרים הם שיוצרים אמון. אדם שפוגש מקצוען עם בלוג בן שנה פלוס, כאשר מידי שבוע-שבועיים הועלה מאמר קצר בתחום, מסוגל להתרשם.
כך גוגל, ושאר מנועי חיפוש, מעדיפים מאמרים. מקדמים תוכן כעדות לאמון ויכולת, ומודדים כיצד הגולשים משתהים מול התוכן כאות לעניין ואיכות.

קידום? ממש לא.
לא צריך לחשוב דווקא על קידום, הפרסום באינטרנט אינה הזירה הכי נורמטיבית. בלוג ישמש כמו אתר. יתלווה לחתימות מייל, בכרטיסי ביקור. לינקים למאמרים יפורסמו בפורופילים חברתיים אישיים. ממילא עדיף לעבוד תחילה מפה לאוזן. הקידום יתרחש מעצמו, כתופעת לוואי. גם מתחדדים מכך הרבה.
כתיבה מהנה ;)

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

להורדה: 100 כללים למעצב הגרפי המתחיל

סקיצות חד פעמיות